Utmattad och peppad!

Har hängt med David, som jag lärde känna på ett läget förra veckan, nu några dagar. Därav kass uppdatering?!
Känner mig totalt utmattad på alla sätt. Samtalen avlöser varandra i en salig blandning (låter som om jag är 50+)
Är iaf väldigt taggad inför det nya läsåret på Blå Kust i Oskarshamn. Mycket kommer förändras, men vad kan om möjligt vara negativt med det?!
Någon sa: "livet är en summa av förändringar!", och det kanske är sant. De förändringar som blir ihågkomna är de som avviker mest från den naturliga vardagen. Vare sig det är positiva eller negativa förändringar, så blir de ihågkomna, och jag skulle inte kunna leva utan dem. Hellre än dag av av handlingar och sammanhang som är värda att bli ihågkomna, oavsett varför, än 10 år av slätstrukenhet i den "vanliga vardagen" för mig.
Nu ska jag fett med sova, somnade faktiskt i bastun på badhuset idag. Hur ofta händer det på en skala från 1-10? Loooo..

Btw: Eka, a.k.a. Johan Eklund har fixat lite med min layout idag! En stor applåd till honom :D

Att avsluta dagen med: Psaltaren 51:10

"Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta, och giv mig på nytt en frimodig ande. 11 Förkasta mig icke från ditt ansikte, och tag icke din helige Ande ifrån mig. 12 Låt mig åter få fröjdas över din frälsning, och uppehåll mig med villighetens ande."

Detta är nog min favoritbön i bibeln. Först var det nog mest för att det var coolt att Antestor sjöng om den i en av sina låtar. (Mercy tror jag den heter) Men nu betyder den så mycket mer än så! Denna bön är skriven av David, strax efter hans berömda och vedervärdiga överträdelser mot en vän och soldat, grannfrun, Gud och honom själv. Det är en stark bön att i ett sådant sammanhang!
Puss och godnatt

Kommentarer
Postat av: Eka!

Det är för övrigt mycket som behöver justeras och göras om, men det ska bli fint, jag lovar ;)

2010-01-11 @ 00:37:21
URL: http://justinodiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0