Skåneland!


När jag var liten (ett halvår sen?! SKOJA) så sa min goa kusin Joel till mig att i Sverige finns det tre språk; samiska, svenska och skånska. Frågan är om inte brushan hade rätt asså. När tåget började närma sig Skåne och tåget bytte konduktör så blev det i det närmaste obegripligt att förstå. På riktigt alltså!
I denna världsdel har jag lärt mig: 

  • Att björntjänst faktiskt inte innebär en STOR tjänst, utan en osjälvisk handling som blir till olycka för mottagaren typ!
  • Lunddialekt är fett mkt snyggare än Hässleholmska!
  • Att Lund ligger mellan Helsingborg och Malmö, occcch, sen var det nog inget mer!

Kennyh!

Dagens outfit: jaa, ni ser ju själva. klockrent, vill inte skryta, men ultimat!






Pallar inte så proffsig inläggning av bilderna! nu blire skräckis!!!


Kommentarer
Postat av: Eka!

Bra att du lärt dig det som andra redan vetat sedan länge (; Jag är stolt över dig!

2010-01-16 @ 14:22:52
URL: http://justinodiaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Puss

2010-01-18 @ 15:53:30
Postat av: Tess

hahah.....roligt inlägg. :)

jadu.. skåne är ett land för sig. :P

Ha de bäst!

2010-01-19 @ 22:56:11
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0