En helt ny blogg!

Detta är min, Natanael Sällqvist's blogg, har aldrig haft någon seriös tidigare, så varför inte!

Idag var jag på biofilmen Avatar med Johan, det var faktiskt så idén om denna blogg växte fram. Jag kände helt enkelt att detta behöver recenseras!
Avatar är en storslagen blandning mellan Matrix, Sagan om Ringen-trilogin, Eragon och Atlantis. Den sista berkar vara en uppenbar inspirationskälla till denna film. Frågan är bara vilken som egentligen började formas först? Avatar är ju den nya succen från filmskaparna av Titanic, och det har tagit hela 12 år att skapa denna film, vilket är fullt förståeligt efter att ha sett den.
Avatar tar oss med till en värld där Roger Pontare skulle ha stortrivts (och inte bara på grund av hårlängden), en värld där varelser, växter och djur lever i en perfekt symbios långt borta från det materiella. Självklart så ska denna underbara plats inte få behålla den frid som en gång varit, utan människorna med de materalistiska och individ-anpassade tankarna vill förstöra.
Detta känns inte bara som en biofilm, utan en uppenbar protest mot det samhälle som finns i Västvärlden idag, och håller på att skapas på allt fler platser om i världen. Det tidigare nämnda individualismsamhället, baserat på mig och mina behov får stark kritik i filmen, som istället lyfter fram naturens harmoni, med växter, djur och allt man kan tänka sig, som det naturliga rena samhället. (eller så är det bara jag som uppfattar det så?!)
Filmen är faktiskt helt underbar och för med sig en riktigt go (som man säger i O-hamn) må-bra-känsla. Denna får 5/5 av mig, med den enkla anledning att hur ofta får man tankarna på att starta en blogg när man ser en film på bio?

Wellwell, jag hoppas och tror att denna blogg kommer bli väldigt lik mig, det vill säga. Handla om allt möjligt, som jag tycker är värt att skriva om; tankar, funderingar, fakta och rent flum!
"invandrare vill se fler invandrare på TV, därför ska Kanal3 nu börja sända Efterlyst fyra dagar i veckan!"

Kommentarer
Postat av: Lukas

Avatar är riktigt bra! :) Hörde att Victor Danell hade jämfört dess handling med Pocahontas och insett hur lika de är.

2010-01-14 @ 23:30:45
URL: http://lukasskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0