Jesus fick vidare men kyrkan står kvar

Jag sitter på en buss på väg till Vemdalen. 12h resa är lång tid. Carlsson råkade ha en bok med sig som jag är tacksam över att jag fick låna, och faktiskt läsa halva under en liten del av resans gång. "Jesus gick vidare, men kyrkan står kvar" av Karl-Henrik Jaktlund. Här finns många grymma citat som behöver höras och skrivas i vår tid. Jag ger er ett av dem, utan att ge någon kommentar just nu, men det kommer senare för dig som orkar vänta.   Philip Yancey: vi måste på något sätt lära oss att att skilja mellan barnatron, den som är en förutsättning för himmelriket, och den barnsliga tro, som är ett tecken på att utvecklingen avstannat.   Det finns väldigt mkt mer grymt i denna bok. Bland annat citat av Magnus Malm och Peter Halldorf, utom givna tankar från författaren sj, som är otroligt läsvärda. Jag uppmanar verkligen alla att läsa denna bok, som är intresserade av något kyrkligt överhvudtaget! OCH, om någon har någon bok med Magnus Malm, så lånar jag den hemskt gärna! :D Men nu sitter jag med en iPhone och därför tar det rätt lång tid att skriva. Snart Vemdalen och 35-grader. Nice!  

Kommentarer
Postat av: Rojas

Han heter Carl men C och inte K, för att vara petig haha!!! Men annars är det en bra bok att läsa som får än att fundera lite.

2010-02-08 @ 00:13:20
URL: http://anibalrojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0