Artisttips och sjukdom!

Ligger hemma på villan i Oskarshamn! sjuk, troligtvis febrig och varm och dräggig! Återigen uppenbaras jag av de underbara versarna från Jesaja 53:4-5

"Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor tog han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, slagen av Gud och pinad. Han var genomborrad för våra överträdelsers skull, slagen för våra missgärningars skull. Straffet var lagt på honom för att vi skulle få frid, och genom hans sår är vi helade."

Även om det jag har nu bara är en liten ynka pissesjukdom jämfört med vad det skulle kunna vara så kan man ändå alltid lita på Guds löften, hur GUTT (jag bor som sagt i Oskesam) är inte det.

Idag blir det alltså till att läsa, plugga och kolla melodifestivalen (som är fett med kul). Sjukt starkt av Pain of Salvation förra veckan att våga hålla tillbaka järnet och på det viset göra bidraget extremt oväntat! Jag håller tummarna för dem än så länge.. 


Artisttips var det ja! För några dagar sedan, (kanske igår?) så satt jag och spanade in lite för mig okända artister till Peace and Love, och hittade ett riktigt guldkorn. Andreas Grega, förstår inte att jag har klarat mig så länge utan denna man. En blandning mellan Kapten Röd och Thåström, med mycket inslag av skön svängig Hoffmaestro-ska. Tung gungig modern folk-reggae-ska som för tankarna tillbaka till rambaramba någonstans i latino-länderna. Otroligt bra och lyssningsvärt. Bästa låten: Ta vad du vill. Detta får ni bara inte missa!


Jag vill även passa på att tipsa om två trogna bloggläsare, som även dem har två riktigt trevliga bloggar!

Göran Jacobssonhttp://goranjacobson.blogg.se/

Metalpastorn med rötterna i människovärde och utåtriktat ledarskap!

Johan Eklundhttp://justinodiaz.blogg.se/

Människotjänaren som jag minst en miljard gånger fått äran att sova över hos, samt försök till dyngning. Haha, det senare funkar inte för mig, så fort någon film åker på!

 


Kommentarer
Postat av: Eka!

GUTT!



Du är inte född till att dygna direkt!

2010-02-14 @ 14:03:10
URL: http://justinodiaz.blogg.se/
Postat av: Anonym

inte när film/tv lr liknande är inblandat iaf! typ nattfotboll med dynging är inga som helst problem :)

2010-02-14 @ 18:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0